Historia Warszawy

Historia Warszawy

A zaczęło się to 6 listopada 1951 roku w przeddzień rocznicy Rewolucji Październikowej, z taśmy montażowej FSO na Żeraniu zjechała pierwsza Warszawa M20.

Ponoć nie była to Warszawa, ale w całości przywieziona ze Związku Radzieckiego Pobieda Gaz 20, czyli pierwowzór naszej bohaterki. Jako, że kochaliśmy wtedy tylko i wyłącznie Wielkiego Brata, a on nam wielkodusznie pomagał, licencję otrzymaliśmy za darmo o czym oczywiście ogłoszono wszem i wobec, musieliśmy tylko dokupić (po „promocyjnych cenach”) parę szczegółów (dokumentacja techniczna 130 mln zł, tłoczniki i maszyny 250 mln zł) i gotowe. W 1964 roku dokonano zmiany stylizacji nadwozia na sedan, model ten oznaczono 204 w wersji z silnikiem dolnozaworowym i 203 z silnikiem górnozaworowym.

Warszawa doczekała się wersji pickup

Kombi

Powstał także ciekawy prototyp (oczywiście nigdy nie wszedł do produkcji) Warszawy 210

Produkcję zakończono w 1973 roku rozpoczynając erę „dużego fiata”.


Warszawa na przestrzeni dziesięcioleci naszej socjalistycznej i kapitalistycznej historii to „kobieta pracująca i żadnej pracy się nie boi” np.

w służbie zdrowia,

niezastąpionej Milicji Obywatelskiej

Poczty Polskiej

jako taksówka

w służbie Kościoła (Warszawa Karola Wojtyły)

a także jako „lokomotywa”

no i oczywiście w Naszej Firmie.

 

Linki/źródło:

 

Kontakt

Agencja Reklamowa AGRAF

10-802 Olsztyn
ul. Sielska 14B

tel. 89 522 93 80
tel. 89 527 34 74
tel. kom. 609 803 066

e-mail: agraf@agraf.net.pl
www: www.agraf.net.pl

Zapraszamy od poniedziałku do piątku
w godzinach 8-16.

Masz pytania?
Polecamy
Odzież reklamowa Promostars Kubki reklamowe, kubki z nadrukiem kalendarze reklamowe
Zamknij