Kampania reklamowa firmy Agrocentrum

Kampania reklamowa firmy Agrocentrum

Kampania reklamowa firmy Agrocentrum

Głównym celem kampanii było wykreowanie, ujednolicenie i umocnienie wizerunku firmy Agrocentrum – producenta pasz i koncentratów, a także ukazanie potencjalnym klientom korzyści płynących ze współpracy z przedsiębiorstwem.

 

 

 

 

 

 

 

Nadrzędnymi celami były:

  • poinformowanie potencjalnego klienta działającego na rynku B2B o korzyściach  ze współpracy z Agrocentrum(przedsiębiorstwo z wieloletnim doświadczeniem, wiarygodny i stabilny partner biznesowy),
  • umocnienie wizerunku marki w świadomości klienta,
  • prezentacja wartości i norm jakimi kieruje się zakład,
  • budowanie lojalności i zaufania poprzez kształtowanie wizerunku firmy przyjaznej klientowi,
  • przejęcie klienta konkurencji w jak najmniej ofensywny sposób.

 

Koncepcja, założenia graficzne, wykonanie:

 

Jako że Agrocentrum jest producentem dóbr przemysłowych, a rynek odbiorców na wytwarzane przez firmę dobra jest ściśle określony, zastosowanie reklamy masowej w radiu czy prasie codziennej byłoby ryzykownym posunięciem. Szczególnie zważywszy na to, iż dysponowaliśmy ograniczonym budżetem. Dlatego też,  zdecydowaliśmy się promować markę głównie za pomocą materiałów drukowanych o charakterze informacyjno-reklamowym oraz Internetu.

Zależało nam również aby materiały promocyjne nie były standardowymi gadgetami o czysto reklamowym profilu.  By jednocześnie przyciągały uwagę, wzbudzały zainteresowanie, a przy tym były charakterystyczne i łatwo kojarzone z marką.

Swoim designem zachęcały do obejrzenia, przeczytania – stały się, w pewien sposób atrakcyjne, dla klienta (lub jego bliskich).

By odróżnić się od konkurencji, firma wprowadziła do swojego layoutu interesujące elementy graficzne, malowane ręcznie. Przedstawiały one zwierzęta hodowlane, którym to nadaliśmy cechy ludzkie (koń palący fajkę, krowa na desce surfingowej itp.). Rysunki wykonano techniką akwareli oraz  przy użyciu tuszu i kredek conte. Następnie poddano je procesowi digitalizacji. Całość została utrzymana w żywej kolorystyce, ze znaczną przewagą ciepłych barw.

 

Akcja informacyjna:

 

Pierwszym elementem był kalendarz plakatowy, którego przyjazna grafika (z dyskretnie wplątanym w nią logo Agrocentrum) miała zachęcić klienta do zabrania go do domu, następnie motyw został przeniesiony na koszulkę.

Na targach w Szepietowie, Agrocentrum rozdawało pierwszy numer czasopisma dla dzieci Podwórko. Zawierał on  kontynuację grafiki, którą dzieci mogły kolorować, odpowiadać na zagadki, rozwiązywać krzyżówki itd. Jego głównym zadaniem miało być utrzymanie więzi z obecnym klientem oraz jego rodziną.

Pod koniec roku firma rozdaje interesantom kalendarze firmowe.  Połączone to zostało ze spotkaniami z kontrahentami i podziękowaniami za całoroczną współpracę. Jest to dobra forma promocji, atrakcyjna dla klienta. Ma on wówczas duży kontakt z reklamą, która nie jest nachalna, inwazyjna,(jak np. reklama w telewizji), ale zamieszczona w danym miejscu za zgodą klienta.

Od jakiegoś czasu funkcjonuje serwis internetowy firmy, a jego szata graficzna jest spójna ze stylistyką w jakiej zostały utrzymane wcześniej wyprodukowane materiały promocyjne. Oczywiście serwis ma charakter portalowy, informacyjny. Jego najważniejsze zadania to nie tylko nawiązywanie kontaktu z nabywcą oraz informowanie go o wydarzeniach w firmie i branży, ale także instruowanie w trakcie doboru najefektywniejszej technologii.

 

Podsumowanie:

 

Dzięki zastosowaniu linii graficznej z humorem, nawiązującej do ilustracji w książkach dziecięcych reklama stała się atrakcyjna zarówno dla nabywców jak i ich podopiecznych. To też pozwoliło na bezinwazyjne dotarcie do domów klientów konkurencji i tam budowanie wizerunku pozytywnej firmy.

 

Zobacz również

  • Kampania reklamowa SL Computer

    Kampania reklamowa SL Computer

    Nadrzędnymi zadaniami kampanii reklamowej było zachęcenie nowych klientów do skorzystania z oferty asortymentowej sklepu, jak również poinformowanie tych dotychczasowych o zmienionej lokalizacji  punktu sprzedażowego SL Computer. SL …

  • Ośrodek Wiatraki – kampania internetowa

    Ośrodek Wiatraki – kampania internetowa

    W celu wypromowania położonego na Mazurach całorocznego ośrodka szkoleniowo- wypoczynkowego Wiatraki, przygotowaliśmy kompleksową kampanię internetową. Zaczęliśmy od stworzenia zupełnie nowej strony internetowej, wyposażonej w intuicyjny …

Kontakt

Agencja Reklamowa AGRAF

10-802 Olsztyn
ul. Sielska 14B

tel. 89 522 93 80
tel. 89 527 34 74
tel. kom. 609 803 066

e-mail: agraf@agraf.net.pl
www: www.agraf.net.pl

Zapraszamy od poniedziałku do piątku
w godzinach 8-16.

Masz pytania?
Polecamy
Odzież reklamowa Promostars Kubki reklamowe, kubki z nadrukiem kalendarze reklamowe
Zamknij