Kampania reklamowa XXXV Rotor Rajdu

Kampania reklamowa XXXV Rotor Rajdu

Kampania reklamowa XXXV Rotor Rajdu

Przygotowanie profesjonalnego wizerunku Rajdu Motocykli Zabytkowych „ROTOR Rajd 2011”. Zaznajomienie jak największej części społeczeństwa z zabytkową motoryzacją i jej historią. Zapewnienie uczestnikom identyfikacji i pamiątek z rajdu.

Założenia graficzne i wykonanie:

Głównym założeniem przy tworzeniu logo była chęć nawiązania do genezy rajdu. W tym celu został użyty motyw motocykla zabytkowego BMW R42. Wykorzystaliśmy zdjęcie odnalezione w archiwum Klubu Miłośników Weteranów Rotor, przedstawiające boczne ujęcie  pojazdu oraz kierowcy – Ryśka Tałałasa (jednego z założycieli Weteran Motoklubu Olsztyn).  To ono posłużyło jako baza do wypracowania głównego motywu graficznego Rajdu.  Stworzyliśmy logotyp  tegorocznej imprezy (35. Rotor Rajd) wykorzystując archiwalną fotografię, którą poddaliśmy obróbce graficznej.  Zdjęcie utrzymaliśmy w tonacji czarno-białej, przełamując je neonowym odcieniem żółci. Dzięki temu uzyskaliśmy efekt świeżości,  jednocześnie nie tracąc dawnego, specyficznego klimatu. Do wykonania finalnego znaku graficznego  posłużyliśmy się grafiką wektorową. W celu wzmocnienia siły wyrazu został on dodatkowo zrastrowany. Po dorzuceniu typografii uzyskaliśmy kompletny logotyp.

 

Akcja informacyjna:

  • wykonaliśmy logotyp tegorocznej imprezy, a także plakaty, które zostały rozwieszone na słupach ogłoszeniowych w Olsztynie, na tablicach informacyjnych w miasteczku akademickim oraz w zaprzyjaźnionych firmach i instytucjach – Urząd Miasta, Miejska Biblioteka w Olsztynie,
  • www.motonostalgia.pl Ogólnopolskie  Targi Pojazdów Zabytkowych (w których braliśmy czynne uczestnictwo) – stworzyły doskonałą okazję do poddania  komunikatu  o zbliżającym się wydarzeniu,
  • wykonaliśmy broszury informacyjne o historii Rajdu, które umieściliśmy przy kasach na stacjach benzynowych (kontakt z potencjalną grupą docelową – kierowcy), w bibliotekach olsztyńskich oraz ratuszu,
  • umieściliśmy informacje na stronie www.ROTOR.olsztyn.pl (wykonanej przez nas w 2009r ) i profilu Rotoru na facebook’u (prowadzonego przez nas w celach promocyjno-informacyjnych) oraz stronie naszej firmy agraf.net.pl,
  • wykonaliśmy metalowy  znaczek zlotowy,
  • przeprowadziliśmy kampanię mailingową,
  • na finał imprezy na Rynku Starego Miasta  zaprosiliśmy Prezydenta Miasta Olsztyna,
  • w Olsztyńskim Ratuszu pojawiły się zaprojektowane przez nas tablice ze zdjęciami z poprzednich edycji Rajdu,
  • zainteresowaliśmy Rajdem także media lokalne, które na bieżąco informowały słuchaczy oraz przyszłych uczestników zarówno o przygotowaniach  jak i o samym przebiegu imprezy. Rajd został objęty patronatem przez media lokalne takie jak Radio UWM FM (znalazły się tam zapowiedzi),PLANETA FM, TVP 3, Gazetę Wyborczą (również znalazły się tam zapowiedzi imprezy),
  • dodatkowo postaraliśmy się by wiadomość nadchodzącego wydarzenia dotarła do czytelników prasy o tematyce motoryzacyjnej (Oldtimery, Świat Motocykli, Automoblista).

 

Podsumowanie:

  • w rajdzie Rotor wzięło udział ponad 200 zabytkowych motocykli i ponad 300 uczestników,
  • pomimo niezbyt sprzyjających warunków atmosferycznych, finałowy etap na Rynku Starego Miasta w Olsztynie odwiedziła znacząca liczba osób,
  • relacje z Rajdu opublikowane zostały w regionalnych wiadomościach TVP3, Gazecie Olsztyńskiej, regionalnym dodatku Gazety Wyborczej, portalu Nasz Olsztyn, Wiadomości 24, radiu UWM Fm,
  • z całego przebiegu Rajdu wykonaliśmy masę ciekawych zdjęć,
  • zdjęcia te zostały umieszczone na stronie ROTOR.olsztyn.pl, na stronie Rotoru na facebook’u oraz na naszej stronie agraf.net.pl,
  • wybrane fotografie posłużą jako podstawa do  projektu „ Kalendarz na 2012 rok”,
  • ponadto zamierzamy zorganizować wystawę zdjęć w lokalizacjach często odwiedzanych przez potencjalnych uczestników.

 

 

 

 

Zobacz również

  • KAMPANIA REKLAMOWA 36 ROTOR RAJDU

    KAMPANIA REKLAMOWA 36 ROTOR RAJDU

    Założenia graficzne i wykonanie: Głównym założeniem przy tworzeniu grafiki rajdu (logo) była chęć zachowania ciągłości w wizerunku klubu oraz poprzednich edycji rajdu. W tym celu …

  • Kampania reklamowa Ural-Polska

    Kampania reklamowa Ural-Polska

    Cel kampanii: Jednym z głównych celów kampanii reklamowej było wprowadzenie na polski rynek oraz wypromowanie marki rosyjskich motocykli, których historia sięga już 1939r. Chociaż w …

  • Logotypy

    Logotypy

    Logotyp to wg definicji graficzna forma identyfikująca firmę, organizację, produkt, usługę, imprezę,  przedsięwzięcie w większości przypadków będąca interpretacją brzmienia nazwy. Natomiast logo jest graficzną formą …

  • Materiały na XXXIX Rotor Rajd

    Materiały na XXXIX Rotor Rajd

    39. Rajd Rotor już za nami. Nie zabrakło na nim również naszej agrafowej ekipy na Uralu M63. Jako sponsor imprezy przygotowaliśmy jej oprawę graficzną, zaprojektowaliśmy …

Kontakt

Agencja Reklamowa AGRAF

10-802 Olsztyn
ul. Sielska 14B

tel. 89 522 93 80
tel. 89 527 34 74
tel. kom. 609 803 066

e-mail: agraf@agraf.net.pl
www: www.agraf.net.pl

Zapraszamy od poniedziałku do piątku
w godzinach 8-16.

Masz pytania?
Polecamy
Odzież reklamowa Promostars Kubki reklamowe, kubki z nadrukiem kalendarze reklamowe
Zamknij